onsdag 1 februari 2012

Pysselhörnan

I förrgår tittade jag in i garderoben och hittade en ännu inte ihopbyggd barnmatstol. Det blev den kvällens projekt. Det sägs ju att Ikeas beskrivningar är usla, vilket jag inte håller med om, men Jysk har då de sämsta jag någonsin sett! Dessutom var delarna smått vinda och skruvhålen sneda. Med mycket våld och vilja fick storfixaren Johan till slut ihop den. Jag hade gett upp för länge sedan. Nu när den är klar tycker jag ändå om den :)


Hittade mera pysselmaterial vid bokhandeln igår och kunde färdigställa kaffebordet. Jag är mycket nöjd med mitt konstnärliga verk! Nu behöver det bara lackas så att guldbokstäverna inte nöts bort. Nästa projekt är en en tavla med texten "Det vackraste sakerna i levet kan man inte se eller ta på. De finns i ditt hjärta." Jag har sett en sådan vid Amalia Blommor här i centrum, men när jag väl bestämt mig för att köpa den, fanns den inte kvar. Då gör jag en egen!

Ja, och eftersom jag är hemma och pysslar har inte åkt till bb ännu. Men det lär bli en februarikille, så mycket har vi på klart! :D


2 kommentarer:

Unknown sa...

wow va snyggt du målar! nästan så man sku måst lägg en beställning åt de :D

Jennifer Åström sa...

Haha, tack! Ja, än så läng har ja ju tid att pyssel åpå :P

web analytics