söndag 1 april 2012

Våren är här

April april. Jag tänker inte luras alls idag, min fantasi är för dålig för att komma på något trovärdigt aprilskämt. Däremot kan jag berätta att min mamma är på väg hit och vi tänker äta kladdkaka. Namm namm, jag har redan tjuvsmakat. I fredags var jag med Vincent i Kovjoki och vi hittade våren. Här följer ett par bilder på vad jag hittade i rabatten:

Denna namnlösa växt är alltid en av de första som tittar upp

Vet inte vad denna heter, men den finns överallt på vintern

Igår var det lördag och vårmarknad i Nykarleby. I brist på annat gick jag en tur med vagnen och lyckades låta bli att köpa något. Såg att det fanns vessapapper med 100-eurosedalar på...  det skulle passa åt min pappa. Men vi tar det på höstmarknaden istället. Vincent gjorde sitt första besök inte bara på markanden, utan även på Lillkungs. Han chillade på två stolar medan mamma hastigt drack upp kaffet och kinuskimunken. Varmt så tusan var det och för att undvika att sonen fick för hett, blev det en bara en snabbis. Men bättre än inget! :)

Inga kommentarer:

web analytics