torsdag 19 april 2012

Hejdå blomkrukan!

Det en sådandär dag idag. Hett är det här inne också när den förbannade solen tittar fram. När jag öppnar vädringsluckan åker en blomkruka i golvet, naturligtvis. Och rakt på min tå, autsch! För tillfället sover sonen i vagnen på balkongen och jag har storvädrat med dörren vidöppen. Som tur är, är det så pass kallt ute ännu att det sänker tempen lite. Jag ser verkligen inte fram emot sommaren då det är lika hett både ute och inne. Kvällen har potential att bli lite bättre än resten av dagen, vi får nämligen besök av kusin Yvonne som bor på Åland. Jag har försökt göra fina glassportioner men även det sket sig.

Där halvdog min nyplanterade blomma

Jaha, nu ser jag att spagettin har klumpat ihop sig i kastrullen också. Är jag förvånad? Nej.

Inga kommentarer:

web analytics