tisdag 17 april 2012

Som en hamster i inredningshjulet

Nya lägenheten är renoveras för fullt. Fast nu är snickaren på semester, så jag kan hänga där ostört och mäta väggar. En dag mätte jag alla väggar och ytor i hela lägenheten, vilket resulterade i en egengjord planlösning på lägenheten. Nu ägnas varje lugn stund åt inredning, både på papper och i huvudet. Jag försöker hitta den perfekta lösningen och det är minsann lättare sagt än gjort. Vi har redan en hel del möbler som ska hitta sin plats och samtidigt ropar nya möbler på Ikeas hemsida "köp mig"! Tevehyllan ska i alla fall förnyas och då passar det ju finfint med -20% på BESTÅ-serien. Igår gjorde vi äntligen en beställning och eftersom det ändå levereras till dörren passade vi på att klicka hem lite annat också. Farligt det där med hemkörning, men å andra sidan är frakten så eländigt dyr att man måste köpa mycket för att det ska löna sig. Men snart tillhör vi klubben som haft besök av Ikeabilen. Jag väntar med spänning!

Vincent och jag tog en fredagsfika på Halpa Halli

Planlösning på nya lägenheten

Inga kommentarer:

web analytics