lördag 28 april 2012

Spraymål

De senaste dagarna har vi kört fram och tillbaka till Kovjoki, Vincent och jag. Vi har träffat bland andra tant Yvonne och hundarna Shakira och Mandy. De är förresten inga bra barnvakter. När pojken håller på att somna skäller de och när han vaknat ligger de tysta på gräsmattan utan att meddela mig om situationen. Nåja, det är ju nytt för dem också, men det finns mycket att förbättra :)

Igår hämtade jag lite mål från Jakobstad och passade på att titta in på en kaffe hos Tanja och Leon. En kort, men trevlig träff. Blev sugen på att spraymåla ett litet nyckelskåp igår också. Trodde det skulle gå på fem minuter, men ack så fel jag hade. Jag sprayade för mycket åt gången och det började rinna, slätade ut med en pensel och sprayade lite till. Blåsten gjorde det heller inte lättare och det glesa uthuset jag jobbade i skyddade mer mot dagsljuset än vinden. Nu är skåpet i alla fall på torkning, men jag misstänker att det blir att spray flera lager ännu.

Tack moffa för babygymmet!

Inga kommentarer:

web analytics