onsdag 12 september 2012

Ettans växel

De senaste knappa två veckorna har Vincent övat flitigt på att svänga sig från rygg till mage. Lägger man honom på en matta eller annat plant underlag, räcker det med att vända ryggen till så har han svängt sig. Är han omringad av filtar, gosedjur och leksaker eller ligger i babygymmet krävs det lite mer ansträngning. Men det går nog ändå. Igår försökte han med all makt sträcka sig efter nappen och bitringen, som för tillfället var utom räckhåll. Han drog upp benen och sparkade ifrån, sträckte armen så långt det gick, försökte igen med benen ... men nej, de gled bara längre bort. Däremot kämpade han väl och kom sig ändå lite framåt, så första växeln är nu officiellt i.


Idag har vi varit andra gången på mamma-barn-träff till hvc. Dagens tema var motorik och skor, mycket mer intressant än matvanor som vi hade sist. Nu har vi även tagit tag i de privata träffarna och jag ser verkligen fram emot att få något att göra på dagarna. Det kommer att bli så skoj! Speciellt när träffarna nära eller i centrum och man kan alltså promenera dit. Härlighet! Dessutom har vi haft fin-fint väder idag.

Dagens taggiga ris och feta minus går till den ryska grannpojken som med all makt ska trycka vår in vagn under trappan, dit den inte ryms. Bara för att få plats med sin eländiga orange cykel. Hallå, den ska stå ute under cykeltaket eller i cykelförrådet intill trappuppgången, inte här inne. Jag körde ner vagnen en halvtimme innan vi gick iväg i hopp om att den skulle få vara ifred. Men det var ju dumt. Det fanns gott om plats runt vagnen, men ändå måste han flytta på den. Vilket skulle kunna vara okej om det gjordes försiktigt, men så var inte fallet och vagnen har nu för andra gången fått skavsår på taket. Jävla pissvingäl.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Ta kontakt med hyresvärden om ni är missnöjda med era grannar. Barnvagnar är dyra och står inte vagnen ivägen för någon så har dom ingen rätt att flytta den heller och gör dom det borde dom vara försiktiga. Vi vågade inte ha vår vagn i trapphuset när vi bodde i lägenhet eftersom det var flera som hade hundar och inte kunde hålla koll på dom alltid när dom kom in.

Jennifer Åström sa...

Tänkte faktiskt på om jag skulle göra det, men så kändes det som att retade upp mig för en småsak och lät bli. Men händer det flera gånger ringer jag nog hyresvärden.
Redan från början var jag skeptisk till att ha vagnen i trapphuset och efter att jag hittade godispapper i den, har jag släpat upp den till lägenheten nästan varje gång vi varit ute. Trist att man inte får ha sina saker ifred!

web analytics