fredag 28 september 2012

LCHF

Eftersom graviditetskilona i detta hem inte rasar av själv, som det tydligen gör för andra, får jag ta till andra metoder. Nu har jag kört med lchf i en månad. Kan inte påstå att det är en megamirakeldiet, men tillsammans med zumba och joggning går det i alla fall åt rätt håll. Och fyra kilo på en månad är ju inte fy skam. Då har jag dessutom tillåtit några fuskdagar, som till exempel om man är bortbjuden. Få se hur länge jag orkar hålla på, men senast på lillajul tänker jag vräka i mig kokosbollar. De väntar så snällt på mig i skåpet redan.

En orsak till att man (jag) går ner i vikt med denna metod är att man inte bara kan ta första bästa goda pudding ur kylskåpet och bänka sig framför teven. Nej, jämt ska maten lagas; blandas, skäras, stekas, skivas. Sånt är ju både tungt och tidskrävande. Så är man då lat som jag, är det lättare att bara stänga kylskåpet igen och gå därifrån. Tyvärr vinner snåltanden ibland och då är det bara att börja tillreda.

Nu när jag faktiskt uppnått några resultat, tänker jag stolt dela med mig av dem också:

Resultaten efter 1 månad:

Arm: -1 cm
Övre mage: -2 cm
Midja: -3 cm
Nedre mage: -2 cm
Rumpa: -4 cm
Lår: -1 cm

Vikt: -4 kg

Och jag är inte klar än...

2 kommentarer:

Tanja sa...

Duktigt! Fortsätt i samma stil bara. :)

Jennifer Åström sa...

Jee, tack! :) Ja ska fösök iaf, men imoron blir e fusk igen :P

web analytics