onsdag 19 september 2012

Jag skulle ju bara titta...

Lördagens besök till Ikea blev en riktig fullträff. Trevligt sällskap, bra bilväder och resan gick förvånansvärt snabbt. Vi stack iväg strax innan 7 och var framme halv 11. Butiken var inte ens fullproppad med folk fastän det var veckoslut och allt.

En resa till denna butik brukar oftast grunda i att det är något stort och väldigt viktigt man bara måste ha. Men så var inte fallet denna gång, i alla fall för min del, bara några småsaker fanns på inköpslistan. Jag såg fram emot att komma bort från vardagen en stund, bara strosa omkring och äta gott. Trots det kom jag hem med en hel del, vilket inte egentligen förvånar mig. Är snarare förvånad över att faktiskt trodde att jag inte skulle fylla bilen med saker. Fast vi närmare eftertanke kanske jag lyckades rätt bra ändå, för det som landade i vår lägenhet är, som planerat, lite småsaker. Ingenting stort och ingenting dyrt, bara lite ditt och datt. Men många bäckar små ...

Dessa prylar har nu plockats in lite här och var i lägenheten och märks knappt. Hello, where is my ikea-stuff lixom? Måste riktigt aktivera hjärnan för att komma ihåg vad jag köpt. Givetvis blev det lite saker åt Vincent, en filt åt mig och muggunderlägg åt Johan. Plus saftglas i den ljuvliga färgen lila, både levande och döda blommor, diverse dekorationer samt ribba-tavelramar som man aldrig få för många av. Dessutom fanns stort behov av förvaring, inredning och pynt till Johans lilla vessa och den har nu fått sig ett ansiktslyft. Några hyllor, plastblommor och ramar gjorde susen. Bildbevis kommer senare.

Vincent var för första gången helt och hållet i Mommos händer och skötte sig vad jag förstod utmärkt. Så tack tack till Mommo! Det blir säkert flera gånger. Doftljusen jag trodde jag hade köpt som tack blev tydligen kvar i butiken. Däremot fick jag med mig lite belöning åt gossen i alla fall:
Sitter som bäst med Vincent i famnen och han smackar så sött och säger "pap pap pap mam mam" . Eller om det är "nam nam" som betyder mat. Jag tror på det första 

Inga kommentarer:

web analytics