lördag 10 november 2012

Farsdagsafton

Nu sitter jag och bloggar på min, alldeles egna, dator. Det har antagligen inte hänt förut och det var minsann inte igår den användes senast. Eller egentligen var det just precis igår som datorn och jag återupptog kontakten. Annars surfar jag mest på Johans dator, som alltid står på och har ljuvligt stor skärm. Men just igårkväll/natt var det dataspelsparty i kontoret, så jag fick helt enkelt ta lilla laptopen och sätta mig i vardagsrummet. Det gick hur fint som helst och jag hade riktigt mysigt tillsammans med min gamla vän.

Vincent hade en toppendag hela dagen igår, också. Den senaste tiden har han lärt sig vad lampa är och övar flitigt på ord som mamma, pappa, nam nam, hej, beibis, meir, äss och sssi (=kissi?). Om morgnarna vaknar jag ofta av ljuden från en gosse som leker med gosedjuren i sin säng. Det enda som syns över sängskanten är några mjuka fjun på ett huvud i rörelse. Ibland räcker jag upp handen och viftar åt honom. Ett par sekunder senare dyker fem små fingrar upp på spjälsängsskyddet och strax därefter tittar två glada ögon fram över sängkanten. Kan en dag börja bättre än så? Tror inte det :)

Fredagspizza. Vincent åt 7 cm pizzakant. Gott!

Hos oss har vi redan inlett farsdagsfirandet. Det gäller att börja i tid, för på en enda dag hinner man ju inte äta alla godsaker som erbjuds. Ikväll blev det lite bättre mat än vanligt och salladsuppläggningen var i en elegant variant. Dessutom serverades vitchoklad-hallonmousse och kaffe till efterrätt. Det är långt ifrån lchf, men det skiter jag i. Det är gott. Och imorgon finns mera härligheter på menyn.



Inga kommentarer:

web analytics