tisdag 27 november 2012

Mönster och figurer

Snart ska jag och Vincent sätta oss i bilen och åka iväg till Jakobstad för att träffa bästaste Tanja och Leon. Det ska bli superkul! Känner på mig att vi kommer att diskutera Ikea, av någon anledning. Det skulle kunna tänkas att vi är på väg med en busslast andra fantaster till Haparanda på självständighetsdagen :)

Men nu tänker jag passa på att avslöja mitt missbruk denna höst. Nej nej, inget skadligt bara lite olika mönster och figurer på barnkläder. Jag vet, jag är galen. Här följer de största favoriterna:


Nummer 1:
De omtalade harembyxorna från Me&I, antingen med en groda eller en fågel i fickan.

Nummer 2:
De rutiga ytterkläderna från Ciraf. Spana på dayviews för att se lilla Vincent komma hem från BB i en sådan. Det var nog där beroendet började. Han var så söt i sin ljusblåa halare.

Nummer 3:
Pingviner, pingu och pingviner. Allt som har dessa härliga varelser på är jag besatt av. Vincent är kär i sin lilla gosepingvin, och jag är kär i resten.

Vincent 9 dagar gammal i sin gosiga halare

Över till något helt annat. Dock fortfarande inom ämnet shopping. Vad annars? Denna ljuvliga klänning på bilden under finns nu i mitt skåp. Hittade den av en slump på Huuto, men givetvis lite för liten och jag började googla frenetiskt. Som det geni jag är på den fronten, tog det inte länge förrän den dök upp på en amerikansk sida. När den väl skickats iväg, såg jag att avsändningslandet var Kina. Okej, no big deal.

Men vad som inte slog mig ännu då, var att den måste tullas in. Det var något jag överhuvudtaget inte tänkt på. Så där vill jag höja ett varningsfinger till eventuella läsare, och mig själv framförallt, att kolla upp sånt innan man beställer. Att tulla in mindre saker kan man göra via internet och det gick rätt smidigt, men jag ska erkänna att kände mig som på djupt vatten. Men nu är jag stolt. Jag har tullat in en vara. Det ni!

Klänningarnas klänning. Och den passade.

Inga kommentarer:

web analytics