fredag 16 november 2012

Handarbete

Tanten i mig har vaknat till liv. Jag vill sticka, virka, sy både korsstygn och kläder samt designa en doptavla åt Vincent. Min virkning är rätt usel och består mest av att jag improviserar och testar mig fram. Det många år sedan jag lärde mig virka i lågstadiet och det mesta, eller allt egentligen, har jag glömt. Luftmaska vadå?

Ännu lever hoppet om de söta sockorna :)

Att sticka är jag helt okej på. Men givetvis inleder jag min stick-karriär med total överkurs. Jag ska sticka ett par små söta sockor med mönster på skaftet, i olika färger och med en pingvin på foten. Huvudvärken känns av bara jag tänker på krånglet. Om det blir fint resultat kommer jag antagligen att publicera bloggen full med stickasocksbilder. Skiter det sig, kanske jag glömmer bort att berätta hur det gick...

2 kommentarer:

Linda sa...

Lycka till! :) Stickar beinvärmare åt Inez så ja ska få ha mina egna ifred.. Å ja hadd bara hinda stick 4 varv så skåda Inez lessamt på me å sa: Anya måst jo å få.. Så ja.. He tar vel en stånd;)

Jennifer Åström sa...

Hehe! :) Do har jo na att göra tå! Å naan som anväder dem saan :) Jag har typ aldri na stickasockor, så he e onödit att ja lagar na åt me.. å Vincent har bara ibland. Plus att an har en heil hop redan :P Men ett par till gar jo allti!

web analytics