tisdag 29 januari 2013

Den rödvioletta termosen

Äntligen har jag hittat tid att uppdatera bloggen. Är för tillfället ensam hemma då far och son åkte iväg till Vörå på lite ärenden och kaffe. Funderar på om jag ska slinga håret nu eller en annan dag. Hmm. På tal om kaffe, så kände igår att jag var i akut behov av en termosmugg och köpte en vinröd-plommonlila-djuprosa variant på Halpa Halli igår. Tanken var att ha med den då jag delar ut tidningarna för att minska tröttheten och ha något att se fram emot på morgonkvisten. När jag igårkväll testade termosen, gick det precis som jag befarade. Den höll inte tätt. Ville inte riskera kaffe i hela bilen, så den stod kvar i köket inatt. Och på morgonen var kaffet pissljumt dessutom. Ingen hit alltså. Hoppas Hanna vill och hinner hitta en ny bra variant på Starbucks. She's leaving England today. Ska bli superkul att träffas efter alla dessa år, nej vänta, inte år, alla dessa veckor :)

En hakvtät termosmugg i obestämbar härlig färg

På jobbet går det förresten prima. I fyra nätter har jag haft sällskap i bilen, men inatt gick det så bra att de skickar ut mig ensam från och med imorgon. IIh. Rutten är inget problem att komma ihåg, men tänk om jag gasar förbi en massa postlådor utan att märka? Hoppas inte. Och hur länge kommer det inte att ta innan alla tidningar är utdelade, då jag måste kolla på listan för varje postlåda utan att någon säger vilka som har beställt vad. Så gott folk i Jeppo, Ytterjeppo, Jutas, Forsby och delvis i centrum, förbered er på förseningar och eventuella misstag. Jag lovar att göra mitt bästa, men jag är faktiskt ny!

Och jo, jag är trött. Ett par timmar hinner jag sova innan jobbet och några fler efter. Men det är inte samma sak som en hel nattsömn. Kanske jag bara är ovan ännu. Hoppas jag vänjer mig snabbt och inte somnar med handen i en postlåda :)

Inga kommentarer:

web analytics