torsdag 24 januari 2013

Glad blivande posttant

Ibland har man tur, egentligen har hela veckan varit riktigt toppen! Lyckat Kokkolabesök och jobbsökande på måndag, trevlig mamma-barn-träff och ringbeställning på tisdag och ett härligt besök hos Tanja igår. Gossarna lekte glatt med varandra och vi fick grundligt diskutera alla möjliga viktiga saker. Tyvärr glömde jag kameran hemma, men Tanja hade sin framme som tur var. Nu kanske jag även blir kvitt det eviga snörvlandet och rosslet i halsen efter ett besök till läkaren samt med lite antibiotika och slemlösande. Äntligen, varför tänkte jag inte på det tidigare? Idag har jag skrivit under arbetsavtal och imorgon ska vi hämta de nya glasögonen.



Sen till saken. Jag har funderat lite fram och tillbaka var jag ska söka jobb nu när Johan har pappamånad. Vilka är alternativen var och vad vill jag helst göra. Halva tiden har redan hunnit gå, men nu har det skett ändring. Jag ska nämligen börja arbeta på posten och dela ut morgontidningarna. Det var det jag kanske mest hoppats på att få göra! Och det blir inte bara under de kommande tre veckorna utan ända fram till 21a april. Det ska bli riktigt kul! Att jobba nattetid borde dessutom passa mig perfekt som är en sån nattuggla. Vardagar kommer jag att börja så tidigt som 2:45 och bli klar vid halv 8 och på veckosluten är det några timmar senare. Arbetsschemat rullar i regel med sex dagar jobb och två lediga, med början redan nu natten till lördag. Spännande! Frågan är bara när jag ska hinna sova. Den första tiden är ju Johan hemma och då borde det gå utan större problem, men sen när börjar arbeta igen blir det nog att ta till vara varje sovminut som ges. Till all tur sover gossen ganska mycket dagtid ännu. Så det löser sig nog på en eller annan vänster, det gör det alltid. Wihii, jag vill börja nu! :)

4 kommentarer:

Saragunmarie sa...

Va spännand, grattis ti jobbet :)

Jennifer Åström sa...

Tack! He ska bli skojj! :D

anniina sa...

Grattis va skoj!

Jennifer Åström sa...

Tack, jepp om sex tiimar börjas e! :D

web analytics