måndag 17 juni 2013

Atopisk hud

En liten uppdatering skulle säkert sitta fint. Trots att vi haft mycket program med både examensfest och konfirmation har jag inte lyckats få med mig kameran en enda gång. Konfirmerad blev Bettina, en av mina många kusiner, och examinerad blev Anniina. Vi har alltså ätit massor med goda smörgås-och gräddtårtor både på fredag och söndag, det tackar vi för! Säsongen beach 2013 är det ändå allt för tidigt så jag smakade på alla sorter!

Lördagskvällen spenderades hos våra före detta grannar i deras nya fina hus. Där bjöds vi på sommarens första grillmat, vilket var gott så tusan! Det doftade nytt hus och ikea-möbler hos dem och man blir minsann sugen på att bygga eget. Vincent ville mer än gärna leka med katterna, men de höll sig på avstånd :)

I fredags på förmiddagen var vi sista gången till Kokkola och hudpolikliniken. Resultatet av hudbiten var klart och det visade såklart ingenting. Atopisk hud var domen. Bra på sätt och vis, men jag hade önskat ett lätt- och snabbåtgärdat problem, typ magnesiumbrist. Jag får helt enkelt fortsätta smörja Locoid och vid behov sola på Medicenter mera. Och hänga utomhus i solen sommartid förstås. Ett par invärtes mediciner finns nog, men de lät lite skrämmande och får i så fall bli ett alternativ någon gång i framtiden.

Idag och i morgon har jag ledigt. Helt ledigt, inget program alls och jag tänker heller inte boka in något. Handla mat måste vi göra ikväll, men det är helt okej :)

Inga kommentarer:

web analytics