onsdag 12 juni 2013

Smultron-Jordgubb

Idag har vi haft Yvonne här på kaffe och sommarstjärnor som jag döpte bakverken till. Som julstjärnor fast med hallonsylt istället för plommon. Både jag och Vincent tyckte det var trevligt med sällskap! Bra dag överlag och Vincent har varit på behagligt humör hela dagen. Jag likaså, trots att jag höll på att försova mig inatt, igen. Det finns en knapp som stänger av snoozen, varför måste mitt pekfinger söka sig till just den??

Igår kväll fick vi spontanbesök av Tanja och Leon och i alla fall för min del blev det årets första lösglass. Smultron-Jordgubb var lika gott som det låter! Varmaste vädret var det kanske inte, men det gick precis lika bra att äta glass ändå. Innan våra gäster åkte hem, höll pojkarna varandra i handen en stund. Det var så sött! Tror verkligen de blir eller redan är bästisar. Inte för att de i praktiken har något annat val men :)


Smultron och Jordgubb går hand i hand?


Medan Vincent sover middag brukar jag passa på att pyssla lite på tackkorten från förlovningen. Det tar sin tid att knåpa ihop knappa 40 stycken. Funderade på snabbvarianten via ifolor men så plötsligt blev ja klipp-och-klistra-sugen och bestämde mig för att göra mer personliga kort. Ingenting jag ångrar i och för sig, men det är mycket mer jobb än jag först trodde. De senaste par veckorna har jag pysslat en timme eller två nästan varje dag. Hoppas nu bara att jag inte klantar till det på slutrakan! Alternativt att stämpelfärgen inte fastnar eller silverkanten smetas ut. Håll tummarna!

Inga kommentarer:

web analytics