tisdag 25 juni 2013

På tal om ketchup

Under midsommarhelgen har Vincent fått testa på att äta själv. Eftersom makaroner varken kladdar eller smular speciellt mycket var det som stod på försöksmenyn. Han var riktigt bra på att föra in maten i munnen och bara man hjälpte honom fylla på skeden gick det utan problem. Mot slutet blev jag så våghalsig att han fick testa med ketchup på också och det gick rätt bra ändå! Föll någon makaron bredvid tallriken plockade han upp den tillbaka. Den fina killen med kladdiga fingrar får mer än godkänt!




På balkongen har det också hänt en del. Årets första smultron har mognat och det är många fler på väg. Insynsskyddet börjar forma sig och i dagsläget är det bara stolparna i hörnen som saknas. Samt att det hela ska skruvas ihop till en bit. Det kommer att i vinkel, med en kortare del mot väggen mot grannes balkong och en längre del utåt mot balkongräcket. Om det verkar luddigt, kanske det klarnar då bilderna på det färdiga projektet dyker upp. Förhoppningsvis snart.





Den större biten var jag tvungen att bygga inomhus då den inte fick plats på balkonggolvet. Vincent var kontrollant när det var klart och testade hållbarheten. Hittills är jag nöjd med mitt verk. Japp, det är jag som gjort ritningarna, hämtat bräder, skruvat och planerat. Stolt kvinna här, hej! Men som sagt är jag ännu inte klar och det hinner säkert skita sig totalt om det vill sig så. På tal om ketchup så var jag ju på kaffe med Lisa förra veckan, bilder på hittas här.

Regn är min vän

Inga kommentarer:

web analytics