fredag 21 juni 2013

Premiär för rutt 4

Ännu en gång konstateras att tiden flyger iväg. Det är midsommarafton idag, när hände det? Även om sommarvärmen slog till med full kraft tidigt i år, har jag ändå inte hunnit smälta att det är sommar. Kanske är det för att vi har och har haft mycket program den senaste tiden, hej och hå och hit och dit. Ännu är det ett par sommarmånader kvar i alla fall.

Denna dag till ära har jag för första gången ensam kört Socklot-Sundby-Kovjoki.-Markby-rutten och de flesta tidningarna har nog hamnat rätt vill jag påstå. Det räckte drygt fem timmar att köra, vilket är betydligt snabbare än jag hoppats och trott. Att vara osäker på exakt var lådorna finns samt inte veta vem som har vilken tidning slukar snabbt tid.



Den gula liljan jag köpte för en vecka sedan är fortfarande i liv och blommar så fint lagom till midsommar. Helgen är ännu helt obokad och det finns inga planer alls, vilket är väldans skönt. Vi tar det som det kommer. Med grillkorv och päärosallad i kylskåpet lär vi nog komma i lite stämning trots avsaknad av villaliv och midsommarstång. På väderfronten ser ut att bli lagom varmt och lagom soligt så kanske vi hittar ut genom dörren ännu idag.

GLAD MIDSOMMAR önskar Jennifer, Johan och Vincent!

Inga kommentarer:

web analytics