torsdag 19 september 2013

Mot Ruka

Imorgon åker jag till Lappland med mamma och ett gäng kommunfolk från Bennäs. Vi ska vandra i Ruka. Det är något jag aldrig gjort förut och det ska bli speciellt spännande med hängbroarna som ryktas finnas på Pieni Karhunkierros. Tänk om ger efter och man plumsar i vattnet? Lite läskigt tycker jag, men antagligen glömmer jag bort det i den fina natur och härliga höstfärgerna. Enligt wikipedia är det full ruska på gång i norr redan. Här är löven både gröna, gula och bruna, men det där röda saknas ännu. Eller så har jag bara missat det i nattmörkret.

Smygkör kusin Wilmers cykel medan vi väntar :)

Eftersom det igen hunnit gå en vecka sen jag bloggade senast har vi hunnit med en del. Kovjoki på fredag och Socklot med besök hos Vincents nya söta tjejkusin på lördag. I början av veckan har jag försökt gå in mina nya vandringsskor inför helgen och igår var Victoria och glada Casper hit. En riktigt fin vecka vill ja påstå! Inkommande natt är sista jobbdagen, i alla fall tills vidare, och även om det känns trist att lämna posten ser jag verkligen fram emot att få sova ut. Sen kan det ju bli aktuellt att hoppa in igen ifall det behövs. Hur som helst har jag trivts att vara tidningsbud och cruisa runt i natten.

Inga kommentarer:

web analytics