fredag 13 september 2013

Otursdagen tjuvstartade

Som bekant är det fredagen den 13:e idag och redan igår kom den med en hälsning om att sin ankomst. Jag har i många år velat på solglasögon med styrka, men inte kommit mig för att köpa. Nu känner jag mig redo och hittade igår världens mest välsittande, aningen för dyra, fina solisar på Instrumentarium i Jeppis. Jag var beredd att investera i härligheten då det visade sig att linsen som skulle slipas till är för liten. Det hänge på två fjuttiga millimeter. Om jag bara hade haft aningen bredare mellan ögonen hade det gått. Funderar på att gå in dit igen och fråga de är heeelt säker på att det inte går. Annars måste jag väl fortsätta leta.

På flera ställen försökte de även föreslå kontaktlinser och glasögon utan styrka istället. Men hallå, då hade jag ju inte behövt komma till en specialaffär, utan kunna köpa ytterliga ett par billiga flugögon på närmaste matbutik.Och kontaktlinser har jag nog någonstans, men nu var det inte dem varianten jag ville satsa på.

De är stora,  de satt perfekt, de är Jimmy Choo, de var vad jag sökte

Idag blir det fredagsmys i Kovjoki när Vincent vaknar. Om det inte o-turar sig det också som så mycket annat denna vecka. Behöver väl knappast berätta historien om BB i Jakobstad. Men min åsikt kan jag ju skriva ner. Det är trist, tråkigt, synd och helt mongo att det stängs. Inget emot Kokkola eller Vasa, det är inte det det handlar om. Att förlossningsavdelningen i Jeppis inte är så stor gör ju bara att det blir mysigt och att man blir behandlad som en person och är inte bara ett nummer i ordningen. Alla tummar upp!

Trots förordningar och pengar, är jag helt säker på att man på någon vänster kunde behållit BB om man bara hade velat. Att fråga allmänheten tycker jag hade varit på sin plats, det är ju ändå vår service som dras in och vårt samhälle som påverkas. Men de mossiga beslutsfattarna som snart åker in till bädden hela bunten, har sin framtid räddad i alla fall. Kul för er. Eller nej det tycker jag faktiskt inte. Men om det är frågan om att spara pengar har jag förresten ett fenomenalt förslag - skär ner i politiken! Knappast behöver vi en hel drös med värdelösa åsikter då de ändå bara fattar fel beslut. Räcker väl med tre.

Inga kommentarer:

web analytics