måndag 20 maj 2013

Ett oväntat besök

Idag vaknade jag inte av Vincents prat från rummet bredvid, utan av något konstigt fladdrade ljud. När jag äntligen fick upp ögonen såg jag att en blåmes hade flugit in genom vädringsluckan. Jag öppnade fönstret i sovrummet och eftersom den inte syntes till antog jag att den hittat ut igen och jag somnade om. Gissa om jag blev förvånad när den en bra stund senare satt i vardagsrumsfönstret och tittade ut. Vincent och jag betraktade vår gäst, fotograferade och hjälpte den ut.



Eftermiddagen har som omväxling, inte, tillbringats i Jakobstad. Tanja hade ställt till med Me&I-party och vi njöt av visningen utomhus i sommarvädret. Under tiden mammorna spanade på kläder, fick barnen leka i den nya härliga sandlådan och kasta bollar. Varmt så tusan var det och skuggan var riktigt skön. När alla andra utom vi gått hem passade Vincent och Leon på att plaska i Zacks vattenskål medan vi drack kaffe. Det kändes som ett bra tillfälle att inviga utomhussäsongen i badbassängen. Två glada pojkar skvätte vatten till månen! :)


2 kommentarer:

Tanja sa...

Härlig dag! :)

Jennifer Åström sa...

Jepp! Vincent avsluta dock daan me att sny å saan halk i e :/ Tror e ha blivi liti fö myki åv allt ida!

web analytics