måndag 6 maj 2013

Ynka småpengar på Barnloppis

I grund och botten är jag ingen loppis-typ och tycker heller inte om att låna saker. Nytt är alltid nytt och mitt är mitt. Men tack vare huuto.net har jag lärt mig att tänja på gränserna och besökte faktiskt ett loppis i Jakobstad idag. Vincent hittade en guldgruva, eller snarare en guldlåda full med tangentbord. Vi bestämde att investera 4,50€ på ett sådant. Han ville inte lämna ifrån sig det ens i kassan och knappade sig till sömns på vägen hem.


Under de några minuter vi hunnit vara hemma, har han säkert skrivit en hel roman. Han passade även på att gosa med tangentbordet och jag hoppas innerligt att det var av kärlek och inte av öronvärk. Den borde vara åtgärdad för denna gång.

Sen annan sak, om man har köpt något på loppis hör det till att skriva att det kostat ynka si och så många euro. So here we go. Åt mig själv fyndade jag två IKEA-vaser till Vincents rum för ynka 1€ styck samt säsong två och tre av Skilda Världar utan minsta skavank för ynka 5€ per box. Men att ta en extra avgift för att man betalar med kort var däremot lite ynkligt.




Vi besökte givetvis också Tanja och Leon, vilket var lika roligt som vanligt. Vincent åt Muminkex och lekte med Zack medan Leon sov. Vädret utomhus börjar bli lagom skönt och trevligt, men i bilen var det hett och eländigt trots AC.

Inga kommentarer:

web analytics