söndag 19 maj 2013

Only Teardrops

Idag skyltar alla butiker med att det är pingst. Har inte en aning om vad det innebär och bryr mig inte heller, men det stör mig att alla är stängt. Dessutom är det helt meningslöst att placera röda dagar på en söndag, man får ju knappast söndagstillägg dubbelt upp i alla fall. Nåja, det om det. Hos oss har vi efter en kort natt, sovit bort en stor del av dagen. Eurovisionen var ett måste igår kväll och den stal mina sömntimmar. Rätt låt vann tycker jag, men Norge var också suverän! Körde ut tidningarna på ny rekordtid i morse också, tre timmar blankt. Det lite av ett mål och blir nog svårt att förbättra ytterligare, såvida det inte händer något drastiskt med antalet tidningar. Alla rekord har förresten tagits på söndagar ifall någon funderade på det.

Vincent hörde en skönsjungande dansk brud och tog sig en titt

Igår var vi bjudna på min kusin Annettes 40-årskalas. Där lekte Vincent med sina småkusiner och deras släktingar och mamma fick dricka kaffe i någorlunda lugn och ro, vilket var skönt. Men på något mystiskt sätt försvann det små bitar av den smaskiga tårtan emellanåt. Kex och vindruvor slank även de ner i samma svarta hål som tårtbitarna :) Att vi missade hockeymatchen gör inget, det blev ju ändå förlust och vi hade väldigt trevligt på kalaset! Nu borde jag sätta mig i soffan och bevittna sista förlusten i detta VM. Teardrops. Några minuter kvar och ställningen är 2-1 till USA, i teorin finns ännu hopp om brons.


En kort sväng ut i solen, hejdå kepsen

Inga kommentarer:

web analytics