tisdag 12 februari 2013

De första stegen

Vi satt som vanligt i vardagsrummet och åt. Idag en sådan deluxerätt som spagetti och köttbullar utan sås. Sin vana trogen stod Vincent och hängde på mitt knä. Plötsligt släppte han taget och gick fyra steg mot bokhyllan, med Pingu handen och tuttu i munnen. Jag tittade och utbrast "Vart e to på väg tå?" medan Johan räknade stegen. Klockan var 18:18 enligt text-tv. Sonen körde äkta Vincent-style med att länge iaktta och studera, för att sedan på första försöket lyckas. Samma sak var det med krypandet. Nu blir det spännade att se när han känner för att gå igen. Skulle gissa att det blir några steg ännu ikväll. Bra Vincent, du gör mamma och pappa stolta igen ♥

Efter babysim igår tog vi en sväng via Halpa Hallis leksaksavdelning. Vi letade bland annat efter en boll, men hittade bara en halvbra variant och istället fick det bli två limegröna bandybollar fån Prisma. Dessa jagar han över hela lägenheten så jag antar de fick godkänt. På babysim brukar han leka med bollar, men det har inte fallit mig in att köpa en egen innan jag såg hur glatt han busade med bollen på 1-årsfotograferingen. På tal om det kommer jag nog att publicera några foton därifrån också, men det finns så många fina att välja mellan och just nu håller jag på att bestämma vilka jag gillar mest. Bollbilden skulle passa alldeles prima i detta inlägg, så här kommer den:

Foto: Anders Wingren @ Photomoments

Annat nytt sonen har hittat på är att gosa med diverse saker. I sängen, med filtar, Pingu, mamma och pappa till exempel. Att bygga duplo tycker han också om. Oftast river han det jag bygger, men han har även själv lyckats trycka fast en del klossar. Igår passade vi på att hämta en stor platta att bygga på och ännu fler klossar. Nu finns de överallt, precis som det ska vara hos en barnfamilj. Böcker är en annan favortit som hållit i sig länge och i butiken kommenterade han varje bok med "Uij uij uisch". De flesta saker verkar vara ojojoj för tillfället.

2 kommentarer:

Tanja sa...

Roligt med första steg! :) Snart springer våra små o jagar varader. :D Fin bild på Vincent också från 1-års fotograferingen. :)

Jennifer Åström sa...

Ja å he kom bara mittiallt :) Ojoj, tå har int vi na lugn å ro att drick kaffi na mejr, int för att vi har he nu helldä :P

web analytics