söndag 17 februari 2013

Kontorsstolen

Söndagens projekt har varit att piffa upp den gamla skrivbordsstolen med ett nytt överdrag. Det är väl ett år sedan jag gjorde förra gången och då blev jag bara halvnöjd. Nu har jag tröttnat på det och dessutom har överdraget blivit smutsigt. Eftersom jag spikade fast det på sittdelen går det heller inte att tvätta. Färgen och tygvalet tål också väldigt tveksamt. Hur tänkte jag där egentligen?

DÅ: I första men kanske inte bästa tyg

Denna gång gjorde jag en bättre planering och satsade på svart konstläder. Överdraget sitter fast med en massa stift och förhoppningsvis behöver det inte bytas inom de närmsta hundra åren. Resultatet är jag rätt nöjd med. Eventuell förbättring kunde ha gjorts på ryggstödet, men det får duga såhär. Det är i alla fall mycket bättre och före och passar fint med resten av möbleringen i kontoret.


NU: I neutralt svart konstläder

Inga kommentarer:

web analytics