onsdag 6 februari 2013

Oplogat

Ah, äntligen kaffe. Allt gick så bra med tidningarna i natt att jag tagit nytt personligt rekord och blivit klar vid halv åtta, om det bara varit lite mindre snö på den ena lilla skitvägen. Med endast några kilometer kvar jag körde fast i snön, så förbannat fast också. Jag gasade och gungade, grusade och skyfflade, men bilen satt fast. Redan igår hade det drivat och idag är det ännu värre. För att inte tala om hur halt det var under pudersnön på de större vägarna.

Då jag för en sekund släppte koncentrationen och tänkte på hur skönt det ska bli att komma hem, passade snömassorna på att trycka mig nästan i diket. Att ploga vägarna verkar vara väldans omodernt dessutom. Men tidningen, den vill de ha. Ugh, kändes bara så onödigt att "leka" i snön i 45 minuter klockan sju på morgonen. En kvinna som kom för att hjälpa och försökte knuffa bilen medan jag gasade, men våra kvinnokrafter räckte inte till. Till detta behövdes manlig hjälp. Och sådan kom det, bara jag la envisheten åt sidan och ringde efter hjälp.

Men jag vill i alla fall skicka dagens ros till den trevliga damen! Många bilar körde förbi, men du var den enda som stannade och ville hjälpa! Tack!

4 kommentarer:

Josefin sa...

Hej!
ni e no dukti jennifer som orkar deil ut postin, tack :)

He var it ploga så tidigt på mårnan fast man sko önsk he tå man ska ti arbeiti ele er i arbeiti. He e ti ring om do siter fast så kombe vi å buck :)

Jennifer Åström sa...

He e jo ett arbejt he å.. som e ganska kul imillanåt! :) Överlag så ere ganska bra ploga på han ruttn ja kör, men just tidee tär ja fastna ida så var e int he tå.. :P Di sku ha behöva va ut redan igår egentligen.

Tack, men ja e int hundra säker på vilken Josefin ja ska ring till i så fall.. Fast ja missänker e er ein på östra jeppovägen, e ja på rätt tå? :)

Josefin sa...

jå he e no hon josefin som do tänker på :)

Jennifer Åström sa...

:)

web analytics