fredag 8 februari 2013

Dipdye försök ett

Då är det fredag igen och veckorna bara rusar iväg. Imorgon fyller Vincent 1 år. Hur kan ett år gå så snabbt? Det känns som att han kom igår, vår lilla skatt. Hela veckan har jag planerat, städat och bakat för att hans kalas ska bli så bra som möjligt. Samtidigt som jag ibland bara strunta i allt och lägga mig på soffan, tycker jag det är roligt att fixa och dekorera. Och han fyller ju 1 år bara en gång.

Idag har vi tittat in till rådgivningen och fått gossen vaccinerad, mätt och vägd. Han är 9,4 kg och 75,5 cm. Med andra ord 700g tyngre och en dryg centimeter längre än för två månader sen. Vacciner fick han tre stycken, med biverkningar lagom till kalaset imorgon förstås. Vi kan bara hoppas att han klarar sig utan. Att se honom gråta av den två kilometer långa nålen tre gånger är alldeles tillräckligt. Inga fler pinor, tack.

Igår var vi på 1-årsfotografering hos Photomoments. Bilderna borde komma redan idag och det ska bli så kul att se resultatet av en busig kille i studion!



Håret som jag nämnde i ett tidigare inlägg har fått en lite ljusare färg i topparna. Jag försökte mig på dipdye, som är lite trendigt. Eller var i alla fall för ett år sedan. Resultatet är ingen dunderhit med wow-effekt, men fullt godkänd. Det får helt enkelt duga till det är dags att färga resten av håret.

I måndags var jag en sväng till Kokkola och även via Jakobstad för att bekräfta att förlovningsringen var fel färg. Suck, att det ska vara så svårt att få rätt. Två nya mattor hittade jag på Sotka också. En ljuslila härlig mjuk sak till vardagsrummet och en mörkgrå lättskött till köket. Jag är helnöjd. Julen är äntligen utstädad också och nu har det röda bytts ut till ännu mera lila istället.

Jobbat har jag gjort på måndag, tisdag, onsdag och idag. Imorgon är det ännu ett pass innan det blir två dagar vila igen. Idag körde jag på rekordtiden fem timmar. Snart är jag nere på den betalda arbetstiden...

2 kommentarer:

Saragunmarie sa...

Håri vart ju jättefint :)

Jennifer Åström sa...

Tack! :) Ja e no ganska nöjd entå :P

web analytics