onsdag 27 februari 2013

Korv med mos

Vincent åt sin första matlåda idag. Det blev ugnskorv och potatismos från gårdagens middag. Han tyckte det var nam nam men orkade inte riktigt allt. Några gurkskivor blandades också med för att få lite grönt i lådan. Tidigare har han nästan bara ätit burkmat eftersom jag egentligen inte tycker om att laga mat. Den potatismos jag försökte ge honom för flera månader sedan var ingen hit och jag tappade lusten ännu mer. Men nu när han fyllt ett år tar vi nya tag med maten. En riktig snålis är han också. Då vi äter vill han också ha, till och med pappas havregrynsgröt går an. Gröt som annars bara är äckligt.


Ikväll har Mommo tittat förbi och vi började med projektet att flytta Vincents säng i eget rum. Vi hoppas att vi ska störa varandra mindre på så vis. Men gärna hade jag nog haft gullungen kvar i vårt sovrum en stund till. Kanske han återvänder om det inte fungerar i egna rummet. Tiden får utvisa. En bild på gossens rum efter ännu en ommöblering dyker eventuellt upp inom snar framtid.

2 kommentarer:

Ninozia sa...

Du är nominerad :) http://ninozia.blogspot.fi/2013/02/blog-award.html

Jennifer Åström sa...

Tack, jag har gjort ungefär hälften :)

web analytics