torsdag 4 april 2013

Ännu en torsdag

Jag skulle vara ledig inatt men så blev det inte. Vill man se det positivt så hinner man med rätt mycket då man stiger upp med tuppen och Vincent. Eftersom jag är ledig inkommande natt har jag inte prioriterat sömnen idag, utan sysslat med annat. Tvättmaskinen snurrar, dammsugaren är framme och blommorna har fått vatten. Vincent har fått kortare hår, busat och retat mig med att kakka fyra gånger. På schemat just nu står kaffe och slösurfande samt att ladda upp bilder från förlovningsfester på dayviews, men disken får allt vänta tills imorgon. Kanske jag syr om ett par gardiner om jag hinner medan sonen ännu sover.

Pappas tangetbord är bäst, och förbjudet!
"Ne mamma, ja trycker int på na knapp ... förrän do skådar bort!"

Igår fick vi överraskningsbesök av Tanja och Leon. Kort men roligt! Vincent var fundersam hur tusan Leon kunde ha så mycket energi och stod mest och tittade på. Idag märks det att han blivit inspirerad av kompisen och sitter mitt i bollhavet, vilket är länge sen. Oftast hänger han bara över kanten, men nu är det andra melodier. Intressant att se hur de härmar och lär sig av varandra!

I förrgår läste han julkalendern hela dagen

Inga kommentarer:

web analytics