söndag 28 april 2013

Budapestbakelser

Igår packade jag ner Vincent i vagnen med vinterhalaren och mammas halsduk på. Sedan tog jag en promenad med Lisa. Skönt att få sträcka på benen och den friska luften kanske jagar iväg förkylningen. Sonen sov nästan hela turen och fortsatte sedan att sova större delen av dagen här hemma också. Det gav mig bra med tid att baka något smaskigt åt kvällens långväga kaffesällskap Yvonne. Hon fick vara försökskanin för mina första Budapestbakelser. Riktigt lyckade faktiskt, trots att jag bytt ut lite ingredienser.



Tack Yvonne för rosorna! :D


Idag har vi sovit till fem på eftermiddag en både jag och gossen, så kanske kanske vi snart är friska. Jag känner mig i alla fall bättre och Vincent har ätit hela tre fruktburkar ikväll. Tolkar det som ett gott tecken. De två kommande nätterna ska jag hoppa in på posten och det skulle vara trevligt med lite glada miner när jag kommer hem igen. Den senaste veckan har sonen varit väldigt gosig av sig och lutar huvudet mot det mesta. Mamma, mattan, soffan, sängen och golvet är bara några exempel.



I fredags i Kokkola tog vi en sväng via Prisma och Vincent fick en ballong av Unicef. Tack tack! Han tyckte den rolig att slå på och konstigt nog är den ännu hel. Nyaste nytt är att komma gående med någon pryl, ge den och säga "tack" eller "ss", det senare betyder antagligen varsågod. Man blir överöst med saker och lägger man något till sidan, kommer han med det igen. Så att sånt håller vi på med här på dagarna. Påskriset har åkt ur lagom till 1:a maj också.


Inga kommentarer:

web analytics