torsdag 25 april 2013

Ät för fan!

Efter tre gnälliga nätter i vår säng, sov Vincent äntligen hela natten i egen säng utan gråt inatt. Jag har i varje fall inte hört något ljud därifrån. Halsen verkar också bättre efter att lite slem kommit upp igår och det känns som att han börjar bli frisk. Men matlusten är som bortblåst även idag. Ingenting duger, han bara spottar, fräser, viftar med händerna och blir arg om skeden närmar sig. Potatis eller liknande är dödsdömt att försöka med. Fruktpuréer och yoghurt kan man få ner med mycket tålamod och välling och Muminkex går sådär. 

Detta är fjärde dagen som maten ska trugas i och jag orkar snart inte längre ens försöka. Men med tanke på hur lite han ätit är humöret förvånansvärt bra ändå. Jag däremot var tvungen att ta till tårarna för att få ut frustrationen och i ren ilska diskade jag stekpannan. Det hjälpte och har jag bara leidon. Känner mig för övrigt äcklig då jag på grund av testerna på ryggen inte fått duscha sedan i söndags. Ganska lätt att gissa vem som kommer att stå en timme under vattnet och skrubba, klia och tvätta ryggen.

Inga kommentarer:

web analytics