tisdag 30 april 2013

Öroninflammation dubbelt upp

Som grädde på moset, förkylningen och tänderna har Vincent öroninflammation i båda öronen. Premiär för det här hos oss. Humöret är ändå ganska bra och maten har börjat intressera igen och jag tycker mig se ljuset i tunneln.

Efter nattens regn tittar solen fram, det är vappen och jag längtar till Helsingfors. Där brukar jag andas in vårluften och drick öl med fina människor just denna dag. Dock tänker jag hoppa på tåget i slutet av maj och hälsa på bästaste Hanna i huvudstaden. Vi göra saker vi gjorde då på gamla goda tiden, sånt som att gnälla på spåran, äta på Hese, gå i butiker, spilla te i soffan, åka Metro, troligen få ful frisyr i regnet och kanske åka gratisbuss till IKEA.

Synd bara att tiden i Helsingfors är så begränsad då alla barnvakter är i jobb och jag får passa in min semester på deras lediga tid. Det är så mycket jag skulle vilja göra, men vi får köra på kvalitetstid istället för kvantitetstid helt enkelt!

Glada Vappen!
web analytics