lördag 13 april 2013

Hudvård

Igår kväll var jag bjuden på Mary-Kay-visning hos Tanja. Vi var ett litet gäng som myste runt köksbordet, skrattade, testade produkter och blev väldigt fina i ansiktet. Därefter bjöds vi på härligt god tacopaj och sallad till kaffet. En fredagskväll på bästa vis med andra ord!

Jag är tveksam om jag ska slå till och köpa mirakelsettet eller om jag ska låta bli. Det som talar för är kvaliteten och min avsaknad av hudvårdsprodukter, medan det som minsann talar emot är priset. Att det är bra produkter tvivlar jag inte på, men frågan är om de flerdubbelt bättre än alla andra. Tveksamt.


Just nu lutar det mot att jag satsar på ett förmånligare märke. Kanske testar jag Dermosil eller också forsätter jag med Nivea och uppdaterar den lilla samling jag redan har. Men till min stora fasa insåg jag idag att Nivea inte längre gör smink, utan satsar endast på hudvård. Så en passande foundation av annat märke blir jag ändå tvungen att testa ut.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Man tror Mary Kay är kvlatitet pga. priset, men dock får försäljarna 50% av priset, så då är produkterna inte värda så jätt mycket mer. Men visst, somliga anser ändå att det är jätte bra produkter, men man ska inte bara luras av deras priser.

Jennifer Åström sa...

Jo jag tänkte också på det när försäljaren berättade om hur bra hon har det och alla fina saker hon får från Mary Kay.. Vem månne finansierar allt det då, köparna förstås.. :P Men de krämerna kändes nog bra, så inget fel på det!

web analytics