onsdag 27 maj 2015

Åland Maj 2015: Djurvik

Ut till Djurvik i Hammarland hann vi som bekant ett flertal gånger. Till Vincent stora glädje hade Yvonne fått både sandlåda och en massa leksaker på handeln när hon köpte den här stugan. Det är inte alla som har sandlåda med havsutsikt. Den behövdes dock rensas ur innan man hittade sanden och kunde börja göra kakor. Jag passade på att fotografera gullvivor och andas ut lite, medan sonen var nöjd med tillvaron.




En nöjd filur har hittat en bil


Djurvik kändes nästan mer civilicerat än Mariehamn, eftersom det var här jag hade bäst tillgång till internet. Det berodde i och för sig inte på platsen, utan på att Yvonne hade laptopen med och att jag fick låna den. Jag hade ju min dator i bagaget också, men hennes internetkort passade inte i den. Och trådlöst nät fanns inte var som helst. Hör och häpna gick det rätt bra ändå, det var mest facebook, mailen och bloggen jag saknade.



Arbetsfördelningen e på raden ;)


Om det inte finns löv på träden kan kusinerna se varandras stugor. Det var också på Sonjas tomt vi röjde undan kvistar och sly som galningar då för fem-sex år sedan under mina praktiperioder. I dagsläget har hon istället stora fina gräsmattor att klippa. Nästa projekt är en grusplan på dryga hundra kvadrat och med sisådär 17 ton grus. Dagens träningpass!



Sen undar jag varför det känns så konstigt i ryggen dagen efter...

Inga kommentarer:

web analytics