fredag 8 maj 2015

Städa, måla, möblera

Jag bestämde mig för att inte besikta bilen igår. Det kändes som fel dag, en sådan där via-handen-i-golvet-dag och allmänt oddsen på fel sida. Istället drog vi iväg till Kovjoki och städade insidan av bilen. Såklart började regnet ösa ner när jag tömt ut allt på gräsmattan och allt blev lite omständligt. Moffa och Vincent räfsade och gick i vattenpölar medan jag fällde sönder min heliga Enjo-sprayflaska. Som sagt, en lite motigare dag. Men bilen är rätt ren och det flesta sakerna hölls torra trots allt. Som krona på dagen drog vi upp en del grästorvor ur blombänken.

Fredagsmys när Vincent somnat

Ikväll medan jag väntade på resultatet i Let's Dance, grävde jag fram lite mål och målade om en balkongkruka. Jag och min Mamma gjorde en byteshandel förra året och sen dess har jag tänkt byta färg på lådan. Nu är det i alla fall gjort. Med mål för inomhusbruk, men det håller så länge det håller. De två keramikkrukorna jag målade för flera år sedan ser ännu fina ut.

Nästa projekt är att fixa större säng åt Vincent. Stackaren sover ju ännu i spjälsängen och slipper inte ur den själv. En juniorsäng som är lite upphöjd, skulle vara det ultimata alternativet. Nu jobbar min hjärna på högvarv för att hitta bästa lösningen och bästa möbleringen. En dag skuffade jag runt möblerna i Vincents rum för att känna in hur det passar bäst.

Koja? Ja tack!

Inga kommentarer:

web analytics