fredag 29 maj 2015

Åland Maj 2015: Resan upp

Resan hem blev till slut på torsdag förra veckan. Eftersom vi inte hade bråttom någonstans passade vi på att vara där ett tag, nu när vi äntligen kommit oss iväg. Vi kan ju lika bra sitta på Åland och göra ingenting som att sitta här hemma och göra det. Vincent trivdes också bra bara han fick anpassa sig lite. Det blev Grace på vägen hem också. Den gick 14:25 från Mariehamn och var framme i Åbo 19:50. Väl framme i Åbo kunde jag inte motstå att ta en snabbis via Ikea. Mest bara för att vi hann.





Mammas belöning efter att ha hängt i lekrummet för länge


Jag vet, det är Vincent på nästan alla bilder, men vad ska jag annars göra än att fotografera honom?!  Lekrum fanns tydligen också både på däck 10 och 11, vilket märkte vi först på hemvägen. Tre gånger har vi alltså missat det på elvan. Katten Ville Viking dök också upp och lekte med barnen och det uppskattades både av stora och små. Att det fanns Victoria's Secret på båten borde jag nog ha hört, men bevisligen glömt eftersom det kom som en härlig överraskning i taxfreekassan. Dessa många timmar på båten gick rätt fort.







Kl 21:00 stängde vi med Ikea och körde hemåt. Vincent somnade nästan direkt, men sprätte upp ögonen redan i Björneborg och var sedan vaken hela vägen hem. Pikapauser tog vi både på Björneborgs och Kristinestads ABC. Det senare 10 min innan stängning. Passligt nog hade jag ena semifinalen i Eurovision Song Contest att lyssna på medan jag körde och hade därmed underhållning i två timmar. Hemma var vi kl. 2. Det flöt på bra med andra ord.

Inga kommentarer:

web analytics