torsdag 28 maj 2015

Åland Maj 2015: Vardagen

Jag skulle inte kalla Ålandsresan för semester, eftersom vardagen med matlagning, blöjbyte och trots var lika närvarande där som här hemma. Miljöombyte är en mer passade beskrivning. Idag är det en vecka sedan vi började söka oss hemåt och jag börjar redan glömma att sonen och jag hade det lite motigt, speciellt i början. Och inga bildbevis finns det heller, för när man är sur och osams lockar det inte att fotografera.

Matbutiken ligger i alla fall hyfsat nära... :)


En av Vincents favoriter var att följa med någon av kusinerna på Charlies bajsrunda, dels för att han fick åka hiss och dels för att han fick en paus från mig. Skönt med några minuter egentid. En annan förmiddag medan jag duschade hade Mr. Hyss blivit törstig och hämtat vad han fått tag i ur kylskåpet. Oj vad utspädd saft klibbar härligt!



Skicklig hissåkare med stenkoll vilka knappar man ska trycka på


Om Vincent och Charlie befann sig på samma ställe blev det mer ståhej än annars. Precis som alla andra barn hade de en tendens att trigga varandra och när den ena höll sig lugn, kom den andra smygande med bus i bakfickan några sekunder senare. Och så var cirkusen igång igen. På bilderna under ser det väldigt lugnt ut, men skenet bedrar. Big time. Huvudsaken är dock att är kompisar och det är det inget tvivel om. Riktiga partners in crime :)



Med Sonja och Charlie i en lekpark i Dalbo



Vi hade vår bas i Yvonnes lägenhet på Måsvägen. Det var tänkt att jag skulle få sängen och Vincent skulle sova på madrassen med mindre fallhöjd. Det höll i sig en natt. Andra natten passade han på att krypa upp i stora sängen medan jag var på vessan vid femtiden. Mamma fick snällt ligga på madressen om hon ville sova själv.



En del av kvällsrutinen: ringa Pappa


En kväll i början av förra veckan var det riktigt ljuvligt väder. Det fanns överhuvudtaget ingen orsak att inte gå en sväng på Strandpromenaden. En par hundra meter blev det, innan vi stannade vid bänken och telefonerade med Mommo. Sen körde vi med vagn och allt upp genom terrängen för att möta Sonja och Charlie i en snygg nybyggd lekpark en bit ovanför. Vi gick en runda runt Lotsberget och funderade på de många trapphusen postiljonen måste springa i där.






Imorgon kommer sista Ålandsinlägget. Då tar jag itu med färden dit och tillbaka.

Inga kommentarer:

web analytics