tisdag 24 januari 2012

Kaffesällskap

Det är otroligt hur snabbt damm lägger sig i rummet. Och nästan ännu värre är att man slutar se det! Eller ja, slutar reagera på smutsen eftersom man vant sig vid att den alltid finns där. Igår till exempel, fick jag av misstag tag i en skurborste och började skrubba i badrummet. Det fanns ludd och äckel överallt, vilket jag inte riktigt märkt förrän jag tittade på det med städ-ögon. Usch! Nu är badrummet, kanske inte rent, men tillbaka i normalläge i alla fall.

Teven är en annan dammsamlare. Idag fick jag trevligt besök av Minis-i-magens kusin Wilmer och hans mamma Anniina. Medan vi drack kaffe och diskuterade, tog Wilmer sig en titt på den dammiga teven. Och egentligen är det bara positivt att han inspekterade lite, för nu kan jag inte annat än att torka av den :) Kan även meddela att handavtrycket nere till höger är från 10:e december och har därför dammat igen lite. Tänk att det gick alldeles utmärkt att ignorera i en och en halv månad.

Wilmer was here :)

Igår morse halv 7 (mitt i natten alltså) förde vi Johans bil på målning. Under tiden lånar han min och jag är billös. Så i förmiddags blev det en kall promenad till rådgivningen. Allt är på topp. Allt utom hb, som konstigt nog börjat sjunka nu på slutet. Ska testa att äta lite järntabletter och hoppas att jag inte får förstoppning! Kvällens planer är att ta en sväng till Jakobstad för att hälsa på fammo och handla mat.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Hej! Jag kan tipsa om att du ska satsa på flytande järn i stället typ ferronol tror jag det heter och finns på apoteket. Lite snällare mot magen och iaf mitt hb har stigit bra med hjälp av det fastän det inte är så mycket järn i det men det räcker för att det ska komma upp och dom blir nöjda igen på rådgivningen :) Så mitt tips är att testa först med det för att vara lite snällare mot magen :) Lycka till!

Jennifer Åström sa...

Hej! Tack för tipset! :) På rådgivningen sa hon att jag skulle hämta kräuterblut från apoteket, men jag frågade om jag kunde äta järntabletter istället eftersom jag redan har sådana i skåpet. Jag har så få dagar kvar också, så ja testar med tabletterna först och de bråkar med magen, hämtar jag nåt flytande :)

Tanja sa...

Vid sidan om järntabletterna kan do å äta persilja! Do kan tex lägg på smörgåsen. He fick iaf mitt hb att stiga. :)

Jennifer Åström sa...

Okej, he visst ja int! :) Om ja köper en krukvariant kan ja ju ga å ta en tuggo åv blommon tå ja känder för e.. som en kanin typ :)

web analytics