lördag 14 januari 2012

Trekantssmörgåsar

Hoppsan, det brinner visst i Nykarleby idag! Om jag bara kommit på tanken att titta ut genom fönstret när jag steg upp (ähum, lite över 1) hade jag kanske sett lite svartare rök ... Istället fick jag infon via facebook för en stund sedan. Det är nästan lika illa som att kolla vädret via forecas nätsidor då man inte orkar vandra iväg till termometern för att se hur kallt det är :)


Igår var jag i Kovjoki nästan hela dagen. Trots att det var fredagen den 13:e, hände inget speciellt. Däremot gjorde vi "trekanter" på kvällskvisten, nami nami! Och eftersom jag är snäll idag, bjuder jag på receptet: Röran inuti innehåller smältost, tonfink, skinka och lök. Den kladdas mellan två brödskivor och sen är det bara att rosta dem lite i smörgåsgrillen. Enkelt och gott!


Inga kommentarer:

web analytics