torsdag 26 januari 2012

Kreativitet

Både igår och idag har varit lugna dagar. Förutom en snabbis till Kovjoki igår kväll, har jag bara hängt här hemma. Men sysslolös har jag då inte varit! Med gamla säsonger av America's Next Top Model som bakgrundsljud plockade jag fram penslar och mål igen. Hyllan som syns på bilden till höger målades vit redan i november, men glasdörrarna har gömt sig omålade i garderoben sedan dess. Nu insåg jag att om jag inte gör det nu, blir det aldrig av. När lillkillen kommit ut har jag garanterat varken tid eller ork att pyssla med måleri.

Kanske har jag även drabbats av den kreativa period som ofta kommer i slutet av graviditeten, för det är inte bara dörrarna som fått sig en omgång med penseln utan också ett litet bord. De senaste halvåret har bordet inte haft någon speciell funktion, men från och med nu är det ett kaffebord. Jag blev plötsligt lite kreativ idag och istället för att lämna bordet helt vitt, började jag skissa lite. Det är ännu worlk in progress, men det har potential att bli riktigt bra! Hoppas att inget skiter sig nu bara!

Det halvfärdiga kaffebordetHyllan i vardagsrummet

Inga kommentarer:

web analytics