söndag 8 januari 2012

Lilla busen flyttar in

Äntligen är babysängen och skötbordet på plats! Robban och Linda var hit på filmkväll igår och hade dem med sig. Tack så mycket! :) Eftersom det är brist på utrymme här i lägenheten har vi förvarat Ikea-lådorna i mitt gamla flickrum i Kovjoki. Där finns ännu en hel del extra saker, som barnvagnen till exempel.

Sängen har jag byggt ihop idag, alldeles själv! :D Hade tänkt bygga skötbordet idag också, men blev så ivrig igårkväll att jag med Lindas hjälp fixade ihop det redan då! Idag är det för övrigt exakt tre veckor kvar till BF, så det var nog på tiden att sängen kom sig in!


       
Måste fylla ut sängen med något, den är ganska stor.        Sänghimmeln


Och såhär ser några av korgarna på skörbordet ut. Den i mitten har jag virkat av mammas gamla mattväft, som jag hittade i garderoben i Kovjoki en gång när jag städade. Blev rätt nöjd med tanke på att jag hade glömt hur man virkar...



7 kommentarer:

Linda Sjölund (foto) sa...

He blejv jo jättesnyggt :)

Jennifer Åström sa...

Tack! Men he bleiv liti svårt fö me å slipp i sängen :)

Sofia sa...

Oj, he e ju så roligt att ställ i ordning! Lycka till tå e dags! :)

Linda Sjölund (foto) sa...

he kan jag första :D

Tanja sa...

Jättemysigt sir e ut! :)Känns som man gärna sku sova i en själv också om man sku få plats. ;)

etheli sa...

Va fint e blev! och jättenajs virkat! :)

Jennifer Åström sa...

Tack allihopa! :) Ja, he e så kul att pyssel å laga.. måst hitt na mejr att göra nu bara!
Kanski e er bra att man int rymms tiid, ja sku säkert sova ännu länger än va ja redan göra tå :P

web analytics