onsdag 11 januari 2012

Klippning

Om detta vore en normal dag, skulle jag antagligen sitta och käka frukost framför teven vid den här tiden. Men idag har jag hunnit med massor. Började på mördapolykliniken med en CTG-kurva och Minis tyckte det var en perfekt tidpunkt för bus, vilket resulterar i lustiga kurvor :) Sen var jag på ett snabbt rutin-ultra och babyns vikt uppskattades till 2829g. Han är ungefär en vecka mindre än beräknat, men det gör ingenting! Nu när fastlagsbulle-säsongen kommit igång lägger vi nog på oss mer vikt, både Busen och jag :)

Efter kontrollen hade jag en timme på mig att rusa runt i Jakobstads alla butiker, innan det var dags att sätta sig ner i frissastolen på ClipShop i Nykarleby. Nedan kan man studera den "otroligt stora" hårförändringen... Blev mest en toppning, men det gäller att passa på nu innan det finns en liten att sköta om! Dagens kalufs har för övrigt gått från luftigt och fint hos frissan, via dränkta-katt-frisyren, till galet fluff. Det behagade naturligtvis snöslaska just när jag skulle gå till och från Lillkungs. Men att få äta årets första fastlagsbulle var värt all slask!
... förresten borde jag nog ha köpt en bulle till, jag ska ju äta för två!

Jag idag
Jag igår

web analytics