tisdag 22 maj 2012

För exakt 5 år sedan: Dag 15

Såhär minns jag tisdagen den 22:e maj 2007:

Det enda som återstod av resan var en förmiddag på Flughafen Tegel i Berlin i väntan på ett försenat flyg hem. Min väska hade gått upp i vikt från sju kilo till tjugotvå. Vi tittade ut genom förnstret på flygplan som lyfte, ett efter ett. Två veckor interrailande hade tagit slut. Två mycket speciella och minnesvärda veckor i mitt liv. Om vi bara hade haft mer tid, det vill säga mer pengar, hade vi utan problem kunnat luffa omkring några veckor till.

Vi hann besöka sju städer på vår väg From Zürich to Berlin. Vi hann göra bort oss många gånger, dansa på otaliga bardiskar, skratta tills vi inte kunde stå, träffa intressanta människor, uppleva ljuvliga landskap och mycker mer. Ibland blir jag tårögd när jag tänker på härligt vi hade det och att vi knappast lyckas göra en resa såhär rolig igen. Weekenden till Wien för två och ett halvt år sedan var även den en fullträff, men det var inte samma sak som att interraila.

Hanna, tack för att just DU var mitt resesällskap, ingen kunde ha gjort det bättre!


Resans guldkorn:
  1. Hanna Nyman
  2. Innsbruck och Alperna
  3. Rheinfall
  4. Schloss Neuschwanstein
  5. Friheten att kunna åka tåg när och vart vi ville

Resans grå granit:
  1. För lite tid och pengar
  2. Hann aldrig åka linbanan upp till toppen av bergen
    i Innsbruck
  3. Min väska (väskor) saknade hjul
  4. Inget dopp i Bodensee
  5. Stöpslarna passade inte i Schweiz


Dagen i bilder:


2 kommentarer:

etheli sa...

Ja reison to nog slut alldeles för snabbt! Men då resekassan tar slut så har man int så många andra val... Och tack jenkkifer för dom fina orden! Jag e väldigt glad att vi gjor den här resan och att he va just vi två som gjor an! Sku int ha kunna ha na bättre sällskap <3 Dessutom blev e en helt superbra början till våra fina år i Helsingfors tillsammans ;) Hoppas vi far på en reso snart igen! :)

Jennifer Åström sa...

Tack själv! <3 Ja kan aldri få nog interrai-minnen. Tänk att vi lyckast så bra, me allt i princip. Vi måst absolut reis fleir gang ilag, vi er ett bra team :P

web analytics