tisdag 1 maj 2012

Kovjoki Station

Enligt tradition tog jag en sväng via Kovjoki station och 1:a maj-firandet idag. Med mig hade jag Vincent i vagnen och efter lite tjatande även Robban. Den sistnämnde satt inte i vagnen. Vi åt supergoda plättar och tittade på Emma-tåget. Det snurrade bara plättar i huvudet och vi glömde helt bort att ta en kaffe, så det fick vi koka hemma istället. Förutom den kalla vinden, var vädret fint. I alla fall före och efter utflykten. Kan ta och tillägga att moffa bor 900 meter från stationsområdet och vi, håll i er, gick dit! Men jag måste erkänna att jag var trött i både benen, knäna och ryggen efteråt ... pinsamt!


4 kommentarer:

Linda sa...

Hadd mena me ti kovjoki jag å men tå både Inez å jag e sjuk så vi fick lungt skipp e. Men nästa år kanski ;)

Jennifer Åström sa...

Ja fudera no om ja sku si er tär, men så tänkt ja att e kanski böri va fö tungt för de me magen å allt :) Nästa år misstänker ja att vi har en kille som vill åk tåg, så kanski vi råkas tär tå? :)

Linda sa...

:) Annos sku e no ha gaji bra, kännder int me alls na stor å klumppo ännu.. :) Bara gaji åpp 6 kg å magan e på 31 cm no i vecka 36 så ja e betydligt minder en me Inez :D Men tå e va så kallt å vi va så snoro så idsta vi int lag e na värr :)

Jennifer Åström sa...

Ojoj tå man int sku ha gaiji åpp na mejr än he :P Ja sku no måst ta å koma ut en sväng föri do far ti bb å skåda magan :)

web analytics