söndag 27 maj 2012

La La

För första gången på länge tyckte jag faktiskt att Sverige hade en låt som var värd att vinna. En härlig låt med mycket tryck i, men tyvärr har den hunnit bli sönderspelad redan. Märkte igår kväll att jag hejade på nästan hälften av bidragen i finalen, men mina absoluta favoriter var Cypern, Estland, Norge, Rumänien och så Sverige. I tisdags under första semifinalen hängde jag tvätt och dansade jag till Österrikes "Woki mit deim Popo", men den kom ju inte vidare. Konstigt?! Gillade även Bulgariens bidrag, men den kommer heller inte till finalen.

Sen kan jag lite tycka att hela vitsen att låtarna representerar olika länder går förlorad då låtskrivare köps in från andra länder. Svenskarna hade ju sina fingrar med lite här och där i år. I Norges bidrag till exempel. Inte är det väl då norskt om det är svenska kompositörer, eller? Jaja, man kan ju göra som oss i Finland och välja inhemskt och tråkigt också, men då går det inte så bra för oss heller.


Vincent verkar annars bli en eurovisionsfantast eller så tycker han bara om musik. I torsdags skulle han absolut inte sova förrän semifinalen var klar. Men efter gick det hur bra som helst. Igår sjöng han med i Albaniens sång och idag på förmiddagen när han snällt tittade på reprisen, blev de nya favoriterna Irland och Serbien.

För övrigt tycker han om när man sjunger åt honom, eller försöker sjunga rättare sagt. Utvecklas och växer gör han som bara den. För snart två veckor sedan var han 62,1 cm och 5800g. Och i onsdags på kvällen trodde jag han hade somnat då vi plötsligt hörde ett rop. Gossen hade svängt sig på mage och slapp inte tillbaka. En stolt mamma bäddade ner honom på nytt 


2 kommentarer:

Saragunmarie sa...

Sv; Oj, tycker du? :D

Va söt lillgubbin e :)

Jennifer Åström sa...

Tack tack hälsar an!
Ja, he va he första ja tänkt tå ja så bildren :)

web analytics