måndag 14 maj 2012

För exakt 5 år sedan: Dag 7

Såhär minns jag måndagen den 14:e maj 2007:

Första dagen i München. Eftersom vi inte ville betala extra för en ganska tråkig frukost på hostellet, måste vi söka den på annat håll. Vi hittade supermarketen med det lustiga namnet "Rewe" och köpte en halv liter chokopudding och bananer. Mätta blev vi i alla fall och det var ju huvudsaken.

Resten av dagen strosade vi runt i centrum och kollade in shoppingutbudet. Det fick mer än godkänt vill jag minnas. I en butik provade jag en snygg, vit, mycket tajt klänning som var ett helvete att få på och totalt omöjlig att få av. Det var dagens träningspass. Expediten frågade vänligt när jag äntligen kom ut ur provhytten om den passade. "Pust och flämt, nja.. jo, kanske". Jag köpte den inte.

Senare på kvällen när vi chillade framför teven på hostellet hörde vi plötsligt musik. Vi trodde det kom uppifrån och fortsatte trappa efter trappa. Men det visade sig komma från discot i källaren. Där hängde vi några timmar och önskade att få dansa till Darude "Sandstorm". Den kom aldrig och vi frågade DJ:n igen. Han hade spelat något helt annat och visst inte ens vem Darude var. Typisch!


Dagens citat:

"Ich habe Hunger, alltså"
Ett citat som egentligen härstammar från våra tyska-lektioner i gymnasiet, men användes även flitit på resan. Passar nästan när som helst. 


Och ibland sa vi med irriterad röst såhär:
"Men ilska!"
"Hetta!"
"Törst!"
"Va ere om?"
"Men orka glo på oss!"


Dagen i bilder:



Inga kommentarer:

web analytics